Monday, September 26, 2016

PENGALAMAN GUNA UBER

Assalamualaikum,
Kalau sebelum ni saya dah cerita secara ringkas tentang UBER,

Hari ini saya nak kongsikan pengalaman saya menggunakan perkhidmatan UBER ini.

Pengalaman saya dengan tunggangan Uber:
Masa menunggu minimum akan menjadi 2-3 minit untuk menaiki. Maksimum akan menjadi 5-8 minit.Kadang-kadang harga boleh melanda lebih tinggi pada waktu puncak kerana mereka mendapat lebih ramai pemandu Uber. Saya biasanya akan menunggu sehingga ia jatuh kepada harga biasa yang mengambil masa lebih kurang 15-30 minit.

Setakat ini, saya tidak menghadapi sebarang masalah dengan pemandu Uber walaupun saya telah melihat beberapa orang yang disiarkan tentang kes-kes gangguan dan sebagainya. Sama ada ada menggunakan perkhidamatan awam yang lain seperti bas, lrt,teksi atau lain2, anda perlu sentiasa awas dan berhati hati.

TIGA langkah mudah untuk memulakan !!
1. Muat turun Uber aplikasi dari kedai playstore / app.
2. Activte akaun anda. (Anda boleh memilih untuk membayar dengan wang tunai atau kredit / debit kad)
3. Mula mendapat menaiki! =)


JENIS KERETA UBER
Perkhidmatan UBER ada kategorikan jenis kereta yang anda boleh pilih iaitu UberX, Uber Black dan Uber Lux.Semua bergantung pada pilihan anda.
Harga untuk UberX adalah yang paling rendah berbanding dengan yang lain kerana mereka bukan jenis kereta mewah.Pilihan saya adalah UberX kerana murah dan jimat :)

detail tambang bagi UberX
tambang asas: RM0.95
RM0.25 / min & RM0.60 / km

No comments:

Post a Comment